Alla inlägg under januari 2013

Av Carin Leijon - 29 januari 2013 14:54

100 Situps, 70 liggande knäböj och 50 stående med gymboll, 2 min plankan och 30 armhävningar (med knän än så länge) på matta, sving och utfall med kettelbell är dagens träning, får se om jag kör ett varv till i kväll när lilleman sover...
Känns gott att kunna träna hemma då jag har svårt att komma till gymmet då gubben jobbar eftermiddag. Klarade 35sek planka med fötterna, bra för en nybörjare tycker jag... Eller för mig som gjort den en gång tidigare och då klarade jag 10sek... Men det ska ökad på....
Imorgon är det jobb igen, äntligen. Härligt att vara hemma men samtidigt är det skönt att komma till jobbet och fokusera på det...
Gick med i iform idag där jag kan skriva i min träning, kul å följa. Å sen mätte jag mig å skrev in nya resultat i VV, så ni ska jag fortsätta med det varje vecka för att se resultat...
4 pass har jag bokat mig på på gymmet, lördag bodypump, söndag s'habam, tisdag bodypump å zumba.... Får passa på när gubben jobbar förmiddag.

Av Carin Leijon - 28 januari 2013 17:22

Börjar mitt vikariat med VAB, mindre kul men vad gör man vid magsjuka?! Endast gubben har klarar sig, vi andra har legat klubbade i helgen å mellanpojken är sjuk ännu, stackarn...
Blev erbjuden 3 månader vikariat med fortsättning... Underbart, nu kanske vi kan börja spara lite å köpa de vi vill ha...
Har börjat med att köpa kettelbell till mig å tösen å en gymboll... Så nu ska d tränas även här hemma. Bara snön å isen kan ge sig iväg så ska jag börja promenera igen... Längtar verkligen... Men först måste jag hämta krafter efter magsjukan...sen så!

VAB

Av Carin Leijon - 26 januari 2013 11:57

Lilleman kaskad kräktes inatt, stackars barn. Gubben å de stora barnen är i Ulricehamn å åker slalom så d va bara för mig att vabba.., annars skulle liten till farmor idag. Han verkar dock pigg och har inte kräkts sedan 6 tiden i morse så jag håller tummarna att han slipper mer kräkning.
Skulle på Baby Shower idag efter jobbet men det fick jag avboka, synd då jag sett fram emot det. Hon ska ha Hollywood tema så vi skulle klä oss i cocktailklänningar å dricka goda alkoholfria drinkar... Jaja, bara liten blir frisk så är jag nöjd, magsjuka är det värsta som finns, riktig nära döden upplevelse...
4 gånger har jag tränat denna vecka, 2 boxpass, 1 zumba å 1 bodyjam... Känns skönt att vara igång igen... Har fått hem min yogamatta så har jag köpt en bok om kettelbell så när jag kan ska jag köpa tyngderna så jag å stortösen kan träna här hemma oxå...
Idag blir det dock en mysdag här hemma me min lilla sjukling...

Av Carin Leijon - 22 januari 2013 22:28

Idag fick jag äntligen tummen ur å åkte till gymmet, 60 min zumba, 60 min box å 18 min solning blev det... Känns underbart... Fast min kordination är väl inte den bästa.. Hahaha.... Måste nog öva mig lite. Får se om jag kommer dit fler gånger denna vecka, vi jobbar ju om varann så det e ett evigt puzzlande....
Städat har jag oxå gjort här hemma idag, som alla dagar... Förstår inte hur det kan bli så grisigt, ojoj... Men men, vad gör man. Va glad å nöjd bara...

Av Carin Leijon - 20 januari 2013 18:25

Tänkte åka till gymmet efter jobbet idag, slutade med att jag åkte till gubbens moster, var så trött... Piggnade till efter lite mat å var på väg till gymmet igen men det slutade med att jag åkte hem å städa istället... Måste tvinga mig till gymmet imorrn, blir så arg på mig själv när jag ballar ur. Hur svårt kan det vara egentligen? Önskar jag hade samma pli å motivation som Theres, en tjej som är sjukt duktig och verkligen bestämt sig att hon ska lyckas med sitt mål... Hon kanske kan ge mig en kick i röva så jag kommer igång... Synd hon flyttade från stan annars kunde hon dragit me mig på sina träningar! Får säga till henne att komma hit å läxa upp mig nästa gång hon e i stan...
Imorgon gör jag dag igen, tredje dagen på rad, känna nu att man jobbat massor... Gör fem dagar i veckan ända fram till första veckan i mars, gör gott i plånboken men de e tufft om man ska orka me familj, hem å försöka sig på att träna.... Usch vad jag gnäller... Trött jag blir...
Glad blir jag i allafall när jag ser att jag klarat 43% av mitt mål....och att jag blitt tvåsiffrig...

Av Carin Leijon - 17 januari 2013 17:25

Å det känns gott, att slippa hjärtklappningen å stressen. Den tar nästan kål på en. Det rullar lixom på, hem, familj å jobb. Vikten har oxå gått neråt, bara längtar tills jag får tid å ork att träna så det bygga lite muskler. Kanske tar mig en tur i helgen till gymmet, efter jobbet. Har solat två gånger i allafall så jag känner mig inte så blek å tråkig.... Ikväll när lilleman somnat ska jag ta ett skönt fotbad, stortösen köpte sig ett i mellandagsrean med bubbel å massage.
Julen är utstädat sen två veckor tebax så nu hoppas jag våren är på intågande, längtar efter värmen och de goa stunderna ute...
Var på 40års fest i lördags så då piffade jag upp mig lite, rätt nöjd med resultatet faktiskt. Har närmare 15-20kg kvar att gå ner men jag känner mig inte alls fet längre, möjligen lite rund men inte alls som förr... Hatade hur jag såg ut innan jag började min viktresa och har varit rädd nu när jag mått dåligt att jag ska gå upp allt igen, men så fel jag haft... Ha en bra kväll!

Av Carin Leijon - 15 januari 2013 09:16

Av bloggen.... Känns som det bara är negativa saker jag skriver, inget skojj...samma gäller fejjan.
Annars rullar det på här, jobbar å försöker vara mamma å sambo så gott jag kan... Fast det inte känns som det räcker... Men det är väl jag som bara tror det, varför skulle jag vara sämre än andra?

Presentation


Carin heter jag och bor utanför Uddevalla med min sambo och våra tre barn. Jag älskar att umgås med nära och kära när jag inte arbetar, jobbar som undersköterska på en Strokeavdelning...

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards